onsdag 22. august 2007

Vil du være med å forandre verden?

Johannes første brev kap. 3, vers 18 - 22


"18. Mine barn, la oss ikke elske med ord eller med tunge, men i gjerning og sannhet! 19. På dette skal vi vite at vi er av sannheten, og vi skal stille vårt hjerte til ro for hans åsyn. 20. For om vårt hjerte fordømmer oss, så er Gud større enn vårt hjerte og kjenner alle ting. 21. Mine kjære! Dersom vårt hjerte ikke fordømmer oss, da har vi frimodighet for Gud, 22. og hva vi enn ber om, det får vi av ham, fordi vi holder hans bud og gjør det til behag for ham."


Det gikk opp for meg i her om dagen hvor viktig det er å handle på ordet, jeg har jo allid vist at det er viktig, men det var i helga det gikk opp for meg hvor stor forskjell det faktik er... Vi som kristne har veldig lett for å si ting, men ikke gjør etter det. Jeg vil ikke føle dårlig samvittighet når jeg går forbi en person som som har det vondt eller en venn som spør om hjelp. Jeg vil ta meg tid, selv når jeg egentlig ikke har det.. Jeg vil være et forbilde for alle andre. Jeg vil bevise at det går ann å elske ALLE! Men til det trenger jeg hjelp. Det er ikke gjort på en dag og forandre dårlige vaner.. Det er ikke gjort på en dag å forandre fordommer eller meninger om forskellige folk og ting. Men jeg vil så gjerne! Jeg vil være frimodig, tørre å gå snakke med en person som jeg aldri i mitt liv før har truffet. Jeg vil tørre å snakke med en person jeg bare møter tilfeldig på en kafe/butikk. Jeg vil tørre å sette ned foten hvis mine venner baksnakker noen, kanskje noen jeg ikke har truffet en gang.

Jeg vil at Guds kjærlighet skal skinne gjennom MEG! Jeg vil være et levende eksempel på en disipel! Jeg vil leve etter det Gud har sagt i sitt ord. Jeg vil leve i sannhet og gjerning, ikke bare i ord.

Jeg vil forandre verden til et bedre sted ved å gjøre Guds gjerninger. Men jeg trenger virkelig Guds hjelp. For i meg selv er jeg ingen ting, og klarer ingen ting. Men med Guds hjelp kan jeg klare det!

Lev livet for Gud! Bli med å forandre verden!

1 kommentar:

Anonym sa...

AMEN!!