søndag 19. august 2007

Jesus er svaret!

"Hvor skal vi sa Nasse Nøff. Ingensted sa Ole Brumm, så gikk de dit!" Vi må ha et mål! Har du et mål med livet?
I helga har jeg vært på Undeland med lederene på Åpent hus. Og Tore Søvik var å hadde to seminarer for oss om lederskap. Det var helt FANTASTISK! Og vi hadde teambuilding, som var kjempe gøy:) Har lært at jeg må sette meg høye mål, hvor mye at smil eller "hei" kan bety for en person som ikke har vært på Åpent Hus før. Jeg har høye forventninger til høsten, og gleder meg til å ta fatt på ansvaret som det å være leder fører med seg!
Jeg vil være med å flytte mennesker fra et punkt i livet til et annet! "Kristi kjærlighet tvinger oss"
De 4 B-ene er kjempe viktig for at man kan være en god leder!
  • Bibellesning
  • Bønn
  • Brøtsbrytelse
  • Broderskap
Og ikke minst PT= Personlig Tid med Jesus
"Du når aldri lenger enn dine villeste drømmer"
Så en liten historie om hvor MYE så LITE kan bety for en person:
"En liten gutt gikk langs en strand, og langs hele vannkanten lå sjøstjerner, det var tusen av dem. Gutten går og løfter opp en etter en og hiver dem ut i sjøen. En mann som kommer langs stranden ser den lille gutten og tenker så skjønn han var, men spør den lille gutten hvorfor han hiver sjøstjernene ut i sjøen, det gjør jo ikke noen forskjell det er jo så mange av dem. Gutten løfter opp en sjøstjerne, tar den i hånden, ser på den og sier: For denne ene sjøstjerna har det alt og bety! og så hiver han den ut i sjøen."
Vet du? Jeg har medisinen som kurerer deg fra og dø.. Jeg har Jesus! Jeg vil dele medisinen med alle jeg møter for jeg kommer til å leve for evig, men BARE pågrunn av Guds ufattelige nåde!!!!
Jeg er så heldig som har fått lov å komme til Gud akkurat som jeg er og han har lovet å være med meg ALLE dager helt til verdens ende.
Jesus elske dæ! Hvis du ikke har tatt i mot hans fantastiske inbydelse, så ikke nøl lenger, han er svaret på alle dine bønner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Maria!! Og takk for sist!! :-)
En kjempe flott innlegg!! Syns du har klart å si alt som hente i helga på en kort og grei måte uten at de viktige poengene blir bort!!
Stå på!!
Kjempe glad for at du er med på ÅpentHus!!
Snakkes!!!